Firma, jakou jsme například i my, již z podstaty věci pomáhají ostatním firmám řešit jejich problémy. Ať jsou to problémy krátkodobé nebo dlouhodobé. A momentálně se globálně řeší následky COVIDu-19 a nastupující krize. A to jsou zrovna příklady jak dlouhodobých, tak krátkodobých problémů.
Při řešení těchto problému potřebují firmy ale pohled zvenčí. Často totiž trpí takzvanou provozní slepotou. A jak se říká, lékař by také měl být z cizího města. A to jsme přesně my. Specialisté, kteří se na vaši firmu přijdou podívat střízlivým pohledem a hlavním cílem – vyléčit ji. Specializujeme se na obchod a management.
V čem konkrétně můžeme pomoci? Například v top managementu pomáháme s leadershipem. To je momentálně horké téma, protože v době, kdy všechno běží volnoběhem, firmy vydělávají, tak dokáže vést tým takřka každý. Když se ale “zhasne”, nastává čas pro lídry. Ti totiž táhnou tým znovu za světlem. Rádi dáváme za příklad právě momentální období, jak se chová správný lídr versus jak se chová takzvaný vůdce. Lídr dá jistotu lidem, aby byli v klidu, aby věděli, že se pokračuje. COVIDem nic nekončí, naopak, trh pokračuje dál. Sice změněný, ale pokračuje. Stačí se držet jeho stabilního plánu, kdy má každý svůj splnitelný úkol v širším horizontu. Vůdce mění rozhodnutí ze dne na den, zakazuje, mlží, chová se chaoticky a všechny úkoly chce řešit sám, aby nedal najevo “slabinu” (slabinu pouze v jeho očích), že si s něčím nedokáže poradit. Během našich školení vidíme spoustu Top manažerů, kteří chtějí být lídry, ale chovají se jako vůdci. Možná by nebylo od věci se na manažery z pohledu lídr vs vůdce podívat i u vás.
Zároveň bychom vám mohli pomoct se strategií. Spousta firem totiž strategii obecně nemá nebo ji má, ale z důvodu koronakrize ji chtějí naprosto změnit. Jistě, má smysl ji pozměnit o 15 nebo 20 %, ale těch zbývajících 80 % zůstane stejných jako doteď. Je potřeba si to uvědomit, dobře komunikovat a uvědomit si v čem jsou změny a jak je využít. A přesně v tom vám můžeme pomoci.
Neméně důležité téma je avšak i takzvaný prostřední management. Ten často řeší lidi nebo produkty. Jak například udržet důležité členy jejich týmu, jak některé členy postrčit k lepším výsledkům nebo je naučit i tu neoblíbenou část práce – propouštění. A to stejné i s produkty. Které udržet, které utlumit a zároveň které právě teď rozběhnout naplno. I v tom může konzultační firma pomoct.
V neposlední řadě je momentálně dobrá rada investovat do vašeho obchodního týmu. Obchodníci jsou nesmírně důležití, protože mohou pravidelně napřímo komunikovat se zákazníky.Je to i příležitost získání nových akvizic, protože pokud se zákazník zklame dodavatelem, který mu nechce vyjít vstříc, je to příležitost ho získat a třeba dalších deset let s ním spolupracovat. Je to příležitost chránit si klíčové zákazníky, kteří nám mohou vyšší desítky procent obratu, abychom o ně nepřišli. U takových klientů může být situace velmi komplikovaná. Možná právě teď budou chtít úplně nové řešení a to je prostor pro takzvaný Solution selling, pro prodej řešení. My můžeme pomoci obchodníkům, můžeme je koučovat, můžeme je trénovat, můžeme je naučit právě zmíněné Solution selling, prodej řešení, aby dokázali nová řešení vytvořit a prosadit, nejenom u zákazníka ale i ve firmě a tím nejenom zachránit spoustu byznysu ale i spoustu nového byznysu vytvořit.
Protože na krizi nemá cenu se dívat jinak, než jako na příležitost. Není to první krize, které jako společnost čelíme, z každé vede cesta, jak ji překonat. A právě s tím vám pomůžeme. Pokud máte zájem, ozvěte se nám. Nezávazná konzultace o vaši situaci je samozřejmě zdarma.