Současná ekonomicko-politická situace ukazuje, že je třeba se dobře připravit na další změny. A to ve většině oblastí našeho života, včetně obchodu.
Obchodníci, aby uspěli, musí změnit své nastavení. A maximálně se připravit pomocí tréninku na specifické obchodní situace. Jde o to nezaspat a nezůstat v krizi paralyzováni. Na to je třeba se připravit a vytrénovat. Však to dobře znáte: Kdo je připraven, není zaskočen.
Co je třeba tedy dělat jinak:
zamyslet se nad změnou dosavadního způsobu práce- např. consultative selling
hledat jiné cesty ke svým zákazníkům, hledat agilní zákazníky a tvořit mobilizátory
volit jiné formy komunikace s nimi, např. naslouchat více změněným potřebám
naučit se prodávat komplexní řešení na míru tzv. solution selling
Pokud se totiž firma zaměří na tzv. solution selling, projeví se v zajímavém nárůstu obratu. Tento přístup zároveň v dnešní době pomáhá firmám reagovat na nedostatek obchodníků, protože i s menším množstvím obchodníků, jsou schopni do firmy přinést více větších zakázek.